e-Twinning Yeni Projemiz
01/10/2018-30/01/2019
SEPETİMDE EKMEK VAR PROJESİ
PROJE HAKKINDA
Üretimi ve tüketimi en ucuz temel gıdalar arasında yer alan ekmek, dar
gelirli, kalabalık ailelerde karın doyurmanın belki de en hesaplı yolu. Ancak
yapılan araştırmalar ülkemizde ve dünyada en fazla israf edilen gıda türünün
ekmek olduğunu göstermiştir. Oysa yapmamız gereken sadece ihtiyacımız kadar
ekmek satın almak ve doğru koşullarda saklamak. Tüketemediğimizi de diğer
canlılarla paylaşmak. Projemizin amacı öğrencilerimize küçük yaşlardan itibaren
bu bilincin kazandırılması, okullarda ve sosyal yaşam içinde konuyla ilgili
etkinlikler yaparak toplumsal duyarlılık sağlamaktır.
HEDEFLER
*Tasarruf bilincini geliştirmek.
*Aile bütçesine katkı sağlamak.
*İsraf konusunda toplumsal duyarlılık kazandırmak.
*Aile bütçesine katkı sağlamak.
*İsraf konusunda toplumsal duyarlılık kazandırmak.
ÇALIŞMA SÜRECI
Projemiz ekim ayında
başlayıp ocak ayında sona erecektir. Üyeler projeye katıldıktan sonra bir
tanışma webinarı düzenlenecek üyelerinde görüşleri alınarak ortak bir çalışma
planı hazırlanacak. Proje facebook sayfası açılarak WhatsApp grubu kurulacak.
EKİM
1- EKİBİN TOPARLANMASI
2- GÖREV DAĞILIMI VE İŞ BÖLÜMÜ
3-PROJE POSTER VE LOGOLARININ HAZIRLANMASI
4- İL/İLÇE, OKUL, ÖĞRETMEN VE SINIF TANITIMLARININ YAPILMASI
5- ÖN ANKET OLUŞTURULMASI
6- PROJE ORTAKLARI İLE BİR ARAYA GELEREK AYLIK ÇALIŞMA PLANI VE
ETKİNLİKLERİN NELER OLDUĞUNUN PLANLANMASI
KASIM
1- BUĞDAYIN, SOFRAMIZA GELİŞ SÜRECİNE KADAR GEÇİRDİĞİ EVRELERİN ANLATILDIĞI
ETKİNLİKLERİN YAPILMASI,
- Buğday çimlendirme,
-Buğdayın, sofralarımıza gelinceye kadar geçirdiği aşamalarla ilgili video
izletilmesi veya drama yaptırılması, ( öğretmenin hangi etkinliği tercih
edeceği kendisine bırakılacak.)
- Ekmek fırını veya unlu mamullere gezi düzenlenmesi,
2- EKMEK ÇEŞİTLERİNİN TANITILMASI,
( Tanıtma etkinlerini, her sınıf kendine göre planlar.)
3- SINIFTA BAYAT EKMEKLERİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI YAPILMASI
( Aile katılımı ile sınıfta bayat ekmeği değerlendirme etkinlikleri düzenlenmesi
veya velilerle ekmeği nasıl değerlendiririm yarışması gibi her sınıfın
kendine uygun olanı tercih edeceği etkinlikleri uygulaması,)
ARALIK
1- BAYAT EKMEK KUTULARI TEMİN EDİLİP, SINIF, OKUL, CADDE, MAHALLE VS...
KONULARAK BAYAT EMEKLERİN TOPARLANMASININ SAĞLANMASI.
2- '' EVİNE İHTİYACIN KADAR EKMEK AL, İSRAF ETME, '' BAŞLIKLI KAMPANYA
BAŞLATILMASI,
Basın ve sosyal medyada duyurulup, kamuoyu farkındalığı oluşturulması,
3- PROJEMİZİN GÖRSEL ETKİNLİKLERİNİN OKUL VEYA SINIF PANOSUNDA
SERGİLENMESİ,
4- BAYAT EKMEK KUTULARINDA TOPLANAN EKMEKLERİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARININ
YAPILMASI,
-Ekmekleri kurutularak kuşlara yem hazırlanıp, uygun yerlere bırakılabilir,
-Ekmekleri hayvan barınaklarına götürülebilir,
İŞBİRLİKÇİ AKTİVİTELER
1-EKMEK İSRAFI İLE İLGİLİ SOKAK ROPÖRTAJLARI YAPILIP, ORTAK BİR VİDEO
YAPILMASI,
2-ÖĞRETMEN VE AİLELERİNİN EKMEK İSRAFI İLE İLGİLİ MESAJLARINDAN ORTAK BİR
KLİP HAZIRLANMASI,
3- ÖĞRENCİLERE EKMEK İSRAFI VE EKMEK KONULU RESİM YAPTIRILIP, KARTPOSTAL
OLUŞTURULARAK ORTAK OKULLAR SERGİSİ YAPILMASI,
4- BAYAT EKMEKLERİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARINDAN ORTAK BİR TARİF KİTABI
OLUŞTURULMASI,
5- PROJE SONUNDA BİR E- BOOK OLUŞTURULMASI,
6-HAZIRLANAN WEB SİTESİNDE ETKİNLİKLERİN YAYINLANMASI,
BEKLENEN SONUÇLAR
Ekmeğin ihtiyaç kadar
alınmasını ve doğru muhafaza edilmesini sağlamak,
Bayatlayan ekmeklerin değerlendirilme yöntemleri konusunda toplumu bilgilendirmek,
İsrafın önlenmesiyle ülke ekonomisine katkı sağlamak,
Özde ekmeğin israfına, genelde ise tüm israfa vurgu yapmak amaçlanmaktadır.
Bayatlayan ekmeklerin değerlendirilme yöntemleri konusunda toplumu bilgilendirmek,
İsrafın önlenmesiyle ülke ekonomisine katkı sağlamak,
Özde ekmeğin israfına, genelde ise tüm israfa vurgu yapmak amaçlanmaktadır.
Çok güzel Hocam elinize sağlık..
YanıtlaSilHarika olmuş tebrikler👍
YanıtlaSil